Sabtu, 25 Mei 2013

top 2 makanan malaysia yang boleh menggemukkan badan.



     Assalammualaikum dan salamat sejahtera diucapkan pada para pembaca.emmm...... harini saya nak kongsi la sikit tentang top 2 makanan yang boleh menggemukkan badan.


1)Roti canai.

Sekeping 300kcal tanpa kuah. Kalau 2 keping bersamaan 600kcal. Sememangnya mudah, cepat dan sedap tapi bukan pilihan yang sihat.

 peghhh!!! makanan ni memang kegemaran saya dan anda semua tapi nak tahu sekeping roti canai tanpa kuah mempunyai 300kcat tapi kite kalau makan sekeping mana cukup paling kurang pun 2 keping so kalau dah 2 keping tu pandai2 la kira ye.

2)Nasi lemak.


makanan yang wajip dimakan di warung pada waktu pagi tapi nak tahu tak dalam sebungkus nasi lemak ini mempunyai 350-400kcal itu yang biasa tanpa lauk, kalau ada lauk lagi bertambah-tambah la kcal yg kita akan dapat.

 jadi lepas ni kalau sape2 dah makan makanan yg tinggi kcal tu jgn la lepak je capai kasut jogging yang simpan dalam almari atau yg masih ada dlm kotak tu capai dan gunakan pada waktu petang agar badan kita ni berpeluh sakali gus dapat membakar lemak2 yang ada dalam badan.pesanan ini untuk saya dan anda semua.kalau ada terkasar bahasa atau terlanjur kata harap maaf.rajin2 la melawat blog rakan2 saya.http://kekasihalam.blogspot.com/,.http://enciksantai.blogspot.com/,http://enciksantai.blogspot.com/,http://mejalogam.blogspot.com/.

sekian terima kasih kerana sudi membaca.

YABA-YABA ALWAYS SMILE!!!!









Tiada ulasan:

Catat Ulasan